Pokud nepatříte k těm motoristům, kteří podceňují přezutí na zimní pneumatiky a ohrožují tím nejen sebe a své spolujezdce ale i ostatní účastníky silničního provozu určitě víte, že zimní pneumatiky se od těch letních neliší pouze dezénem. Ten má sice svou podstatnou roli, ale důležité je to, že zimní pneu se vyrábí ze speciálních měkčích směsí, které mají vysoký obsah siliky a někdy jsou i s příměsí skelných vláken. Tyto zimní pneumatiky, při použití těchto složek neztrácí své adhezní schopnosti a to i při velmi nízkých teplotách a mrazech. Zimní pneumatika nemá tendenci tvrdnout. Možná Vás napadne otázka, jak poznám zimní pneumatiku? Základní vodítko je zřetelné už na první pohled, když se zaměříte na dezén pneumatiky, o kterém už byla řeč. Rozdíl je v uspořádání dezénu. Většina zimních pneumatik jsou směrové nebo asymetrické dezény. Jejich tvar napomáhá dokonalejším záběrovým vlastnostem a také napomáhá lepšímu odvodu vody ze stopy pod pneumatikou. Zimní pneumatiky má na rozdíl od letní více zářezů. A co je podstatný rozdíl, že v každém špalíčku vymezeném většími drážkami jsou další zářezy, které jsou jemné a mají vlnkovitý tvar a jsou, zde proto, aby lépe odváděly vodu a sníh. A jestliže najdete na pneumatice označení MS, nebo také symbol sněhové vločky mělo by jít o zimní pneumatiky. Symbol sněhové vločky bývá umístněn na boku pneumatiky. Při výběru zimních pneumatik se zkuste poradit v pneuservise a rozhodně si pořiďte kvalitní značkové pneumatiky a ne nějaké nejlevnější pneu, které jsou bez původu a od neznámého výrobce.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.